Opis
Przykład pokazujący jak wykorzystać Arduino do generowania sekwencji prostych dźwięków. Jako głośniczek wykorzystano genezator piezoelektryczny
Schemat podłączenia
Schemat blokowy
Kod źródłowy
int speakerPin = 9; int length = 15; // ilość nut do zagrania char notes[] = "ccggaagffeeddc "; // znak a oznacza przerwe int beats[] = { 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 4 }; int tempo = 300; void playTone(int tone, int duration) { for (long i = 0; i < duration * 1000L; i += tone * 2) { digitalWrite(speakerPin, HIGH); delayMicroseconds(tone); digitalWrite(speakerPin, LOW); delayMicroseconds(tone); } } void playNote(char note, int duration) { // tablica wysokości dźwięków char names[] = { 'c', 'd', 'e', 'f', 'g', 'a', 'b', 'C' }; int tones[] = { 1915, 1700, 1519, 1432, 1275, 1136, 1014, 956 }; // zagraj dźwięk odpowiedni do danej nuty for (int i = 0; i < 8; i++) { if (names[i] == note) { playTone(tones[i], duration); } } } void setup() { pinMode(speakerPin, OUTPUT); } void loop() { for (int i = 0; i < length; i++) { if (notes[i] == ' ') { delay(beats[i] * tempo); // pauza } else { playNote(notes[i], beats[i] * tempo); } // pauza pomiędzy dźwiękami delay(tempo / 2); } }
Źródło
Projekt przetłumaczony ze strony www.fritzing.org. Tłumaczenie: elektronika24.pl