Syntezator “pozytywka” na Arduino

Opis

Przykład pokazujący jak wykorzystać Arduino do generowania sekwencji prostych dźwięków. Jako głośniczek wykorzystano genezator piezoelektryczny

Schemat podłączenia

Melody

Schemat blokowy

Melody_schem

Kod źródłowy

int speakerPin = 9;

int length = 15; // ilość nut do zagrania
char notes[] = "ccggaagffeeddc "; // znak a oznacza przerwe
int beats[] = { 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 4 };
int tempo = 300;

void playTone(int tone, int duration) {
  for (long i = 0; i < duration * 1000L; i += tone * 2) {
    digitalWrite(speakerPin, HIGH);
    delayMicroseconds(tone);
    digitalWrite(speakerPin, LOW);
    delayMicroseconds(tone);
  }
}

void playNote(char note, int duration) {
  // tablica wysokości dźwięków
  char names[] = { 'c', 'd', 'e', 'f', 'g', 'a', 'b', 'C' };
  int tones[] = { 1915, 1700, 1519, 1432, 1275, 1136, 1014, 956 };

  // zagraj dźwięk odpowiedni do danej nuty
  for (int i = 0; i < 8; i++) {
    if (names[i] == note) {
      playTone(tones[i], duration);
    }
  }
}

void setup() {
  pinMode(speakerPin, OUTPUT);
}

void loop() {
  for (int i = 0; i < length; i++) {
    if (notes[i] == ' ') {
      delay(beats[i] * tempo); // pauza
    } else {
      playNote(notes[i], beats[i] * tempo);
    }

    // pauza pomiędzy dźwiękami
    delay(tempo / 2); 
  }
}

Źródło

Projekt przetłumaczony ze strony www.fritzing.org. Tłumaczenie: elektronika24.pl

Zobacz też