W celu narysowania układu współrzędnych warto użyć jakiejś biblioteki graficznej, jak winbgim, czy allegro. Poniższy kod rysuje układ składający się z: osi ox i oy, skali, oraz strzałek. Napisany został z użyciem funkcji zawartych w winbgim, ale wystarczy zamienić nazwy funkcji na te, zawarte w innej bibliotece (o ile parametry się nie różnią).
Funkcje:
moveto() – funkcja ustawiająca kursor w miejscu o współrzędnych x, y.
lineto() – funkcja rysująca linię od miejsca ustawienia kursora do miejsca o współrzędnych x, y.
Funkcje setlinestyle(), oraz setcolor() nie mają większego znaczenia, poza estetycznym (kolor linii, oraz styl).
// Układ współrzędnych //// setlinestyle(SOLID_LINE, 0, 2); setcolor (BLACK); moveto(0, 250); lineto(500,250); moveto(250,0); lineto(250,500); moveto (500, 250); lineto (490, 240); moveto (500, 250); lineto (490, 260); moveto(250, 0); lineto (240, 10); moveto(250, 0); lineto(260, 10); setlinestyle(SOLID_LINE, 0, 1); // Skala ox for ( int i = 0; i <=20; i++) { moveto(0 + i * 25, 245); lineto(0 + i * 25, 255); } // Skala oy for ( int i = 0; i <=20; i++) { moveto(245, 0 + i * 25); lineto(255, 0 + i * 25); }