W przeciwieństwie do tablic, obiekty typu string możemy łączyć za pomocą operatorów, a nie funkcji (jak to się odbywa w przypadku tablic).
Przykład:
... #include <string> ... string n1 = "jeden"; string n2, n3; n2 = "dwa"; n3 = n1 + " " + n2; n1 += n2; cout << n1 << endl << n2 << endl << n3 << endl;
Przy deklaracji zmiennej n1 od razu przypisujemy jej wartość, tak samo jak zmiennej typu char, ale wartość obejmujemy -“”, a nie – ”. Drugie przypisanie jest tak samo proste, lecz odbywa się już po samej deklaracji. Nadanie wartości zmiennej n3 już odbywa się za pomocą operatora +. W tym przypadku na wartość zmiennej n3 składają się trzy elementy: zawartość łańcucha n1, ” ” – czyli znak odstępu, oraz zawartość zmiennej n2. Ostatnie przypisanie z wykorzystaniem operatora += polega na dodaniu czegoś na końcu łańcucha. W tym przypadku zapis n1 += n2, oznacza, że łańcuch n1 będzie składał się z poprzedniej zawartości, oraz dołączonej zawartości n2.
Wynik działania:
jedendwa
dwa
jeden dwa